Voorbereidingen - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Casper Gras - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

05 Januari 2015 | Nederland, Zaandam

Mijn eerste bericht sinds vorig jaar januari en dit omdat ik twee jaar naar Denemarken ga om mijn master te halen in Kopenhagen. Zoals de vorige keer zal ik dit keer weer een blog gaan bij houden om mijn ervaringen in Kopenhagen te delen met jullie. Wat ik allemaal heb gedaan in de afgelopen periode, zal ik behandelen in dit bericht.

7 op 8 december had ik een nachtdienst gedraaid en ik ging pas om half 6 naar me bed. Rond half 11 was ik alweer wakker en opende ik mijn mail. Had bericht vanuit Denemarken en dat was een week eerder dan verwacht. In het bericht stond dat ik was geaccepteerd aan het MSc Digital Innovation and Management programma van de IT Universiteit van Kopenhagen. Was meteen wakker en gebeld met familie en op Facebook gezet. Overladen met felicitaties, waarvoor dank.

Maar dan begint de grote zoektocht naar huisvesting wat moeilijk te vinden is. Ik vroeg dezelfde dag aan vrienden hoe zij hun huisvesting hadden gevonden en had ook een mailtje gestuurd naar Anne, mijn oud contact daar. Een paar dagen later kreeg ik bericht van Andreas, de plaatsvervanger van Anne omdat zij op zwangerschapsverlof was. Hij had contact gehad met het gebouwbeheer en er was plaats in hetzelfde gebouw waar ik eerder heb gezeten. Hier was ik erg blij mee omdat ik vanuit daar opzoek kan gaan naar andere huisvesting dan vanuit Nederland. Ook is het belangrijk voor zaken hier zoals uitschrijven bij de gemeente en studiefinanciering, maar ook in Denemarken want daar moet ik me gaan inschrijven. Dit is dan van belang voor school en om (gratis) zorgverzekering te ontvangen. Ook kan ik hiermee (gratis) Deense taal lessen volgen en (gratis) boeken lenen in de bibliotheek.

In mijn acceptatie brief stond dat ik 21 januari begin met een verplichte introductie week. Dit is belangrijk dus besloot ik zo snel mogelijk een reis te boeken. Eerst had ik gekeken hoe duur de trein was maar dit bleek duurder te zijn dan een vliegticket. Ik vlieg dus over twee weken naar Kopenhagen en verblijf ik de eerste dagen in een hostel in het centrum. Dit omdat ik pas eind januari de huissleutel ontvang. Verder heb ik via oud contacten al mijn vervoer kunnen regelen: een fiets. Deze is onmisbaar want het is de beste en de goedkoopste manier om te reizen in Kopenhagen.

Zoals je misschien hebt gemerkt heb ik veel aan mijn oude contacten gehad en kijk ik er erg naar uit om dit nieuwe avontuur te beginnen. Maar eerst nog twee weken in Nederland leuke dingen doen en spullen pakken.

Vi ses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 24770

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: