2. Pakken - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Casper Gras - WaarBenJij.nu 2. Pakken - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Casper Gras - WaarBenJij.nu

2. Pakken

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

18 Januari 2015 | Nederland, Zaandam

Voorlopig het laatste weekend in Nederland is aangebroken en de tijd van “de laatste keer” was erg aanwezig deze week. Zo was werkte ik mijn laatste werkdag bij SaaSplaza, zwom ik mijn laatste training en de laatste wedstrijd bij ZV de Zaan. Ook stond deze week het pakken van spullen centraal.
Vorige week zaterdag was het feest! Broer en moeder vierde de hele dag hun verjaardag en ook stond mijn (tijdelijke) afscheid op het programma. In de middag kwamen familie en vrienden langs om cadeaus langs te brengen en om koffie met gebak te nuttigen. Omdat broer en moeder hun verjaardag vierde, heb ik veel in de keuken gestaan en gasten voorzien van gebak, een natje en een droogje. Het avondmaal bestond uit soep, zalmsalade, pudding (putdeksel) en dat smaakte erg goed. Na het opruimen en een “bakkie pleur(op)”, maakte de familie plaats voor de vrienden in de avond. Was een erg geslaagde dag en van veel mensen succes gewenst gekregen. Ook overlevingspakketen van diverse mensen ontvangen en dat zal zeker van pas komen in Kopenhagen. Zondag stond in het teken van opruimen en schoonmaken.
Woensdag begonnen met het pakken van kleding en spullen. De hele week al rekening gehouden met wat ik mee moet hebben, wat gewassen nog moet worden en diverse dingen klaar gezet zoals mijn laptop, apparaten vol opgeladen en dingen uitprinten. Samen met moeders, ging ik mijn koffer inpakken maar dit bleek toch niet zo eenvoudig. Ging toch minder in dan verwacht… In samenspraak besloten om een tweede tas bij te reserveren bij mijn vliegticket zodat ik alles mee krijg. Is nog altijd goedkoper dan alles daar te kopen.
Donderdag was mijn laatste dag bij SaaSplaza. Hier heb ik met veel plezier een jaar gewerkt en de dag stond in het teken van veel handen schudden en kennis overdragen. Is toch best lastig de taken goed uit te leggen, maar hopelijk gaat het goed komen. De taart ging er ook in als koek! Ook was donderdag mijn laatste zwemtraining in Nederland. Niet echt bijzonder maar was best lekker om de dag af te sluiten.
In het weekend nog op visite geweest in Assendelft omdat ik maandag niet bij een begrafenis kan zijn… Ondanks dit, toch erg leuk nog gehad. In de middag het inpakken afgerond en ben er blij met de tweede tas. In de avond lekker biefstuk met stroganoffsaus gegeten en gepoold met zwemvrienden. Het niveau was erg hoog deze avond, zoals vanouds. Zo mijn laatste competitie wedstrijd zwemmen en ik heb mij wel eens erger gevoeld.
Tijd is snel gegaan sinds dat ik weet dat ik naar Kopenhagen ga. Het is omgevlogen en deze week was niet anders. Morgen en dan is het zover. Ik kijk er erg naar uit om te wonen en te leven in Kopenhagen. Mensen weer zien, nieuwe mensen ontmoeten en beginnen met mijn master. Kan niet wachten! Wel zal ik veel dingen missen en mensen minder zien. Toch ben ik blij met deze stap en met de steun van familie en vrienden.

  • 18 Januari 2015 - 14:02

    Martha Kuijper:

    heb altijd gedacht dat vrouwen te veel mee nemen, maar nu weet ik het MANNEN OOK. Hopen nu maar dat het toestel goed over Assendelft vliegt, want hij is natuurlijk veeeeel te zwaar. Lekker ff pesten en goede reis en tot horens. Liefs tante Martha en fijn dat jullie er waren

  • 25 Januari 2015 - 15:51

    Gre.Otten:

    Hallo Casper. Net even je schrijven gelezen van de laatste week thuis zijn, wel hecties allemaal hoop dat het je goed gaat in Kopenhagen. Groetjes de buurtjes Otten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 24723

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: