12. Terugblik op afgelopen maanden - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu 12. Terugblik op afgelopen maanden - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

12. Terugblik op afgelopen maanden

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

04 Februari 2016 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo blogvolgers,

Het was eind oktober dat ik mijn laatste blogupdate had geplaatst en sindsdien heb ik veel dingen meegemaakt en beleefd. Ik had het erg druk en ik zal enkele hoogtepunten geven omdat het anders een erg lange update wordt. Ik zal alvast een belofte doen en vaker mijn belevenissen delen dus veel plezier met het lezen :)

Ik zit hier nu net een jaar en misschien was het te lezen vanuit me vorige updates, berichten op social media of (online) gesprekken, maar het bevalt me hier uitstekend! Het was begin december 2014 dat ik te horen kreeg dat ik was aangenomen bij de IT universiteit in Kopenhagen en ruim een maand later, stapte ik op het vliegtuig. Sindsdien heb ik te gekke mensen ontmoet, dingen beleefd maar het belangrijkste was wel het studeren. Aan het begin van de studie moest ik erg wennen aan de aanpak en de theorieën die werden aangereikt maar ik heb echt geen spijt van deze beslissing. De vakken hebben een sociaal wetenschappelijke invalshoek en dit geeft een andere kijk op IT gerelateerde zaken. Mijn bachelor zag de IT vanuit een technisch oogpunt en die geeft een andere lens wat ik erg interessant vind en ik kan toepassen tijdens mijn huidige werkzaamheden bij Nordea en in de toekomst, waar dat ook mag zijn. De vakken tot nu toe heb ik allemaal gehaald op een na. Deze was vlak na een andere deadline dus heb ik blanco ingeleverd. De nieuwe deadline staat gepland op 10 februari en deze ga ik halen. Naast school en werk ontspan ik me door wekelijks te zwemmen bij de zwemclub, waar ik sinds kort ook aan krachttraining doe, en de studentenbar. Na een drukke week is het voor mij de ideale manier om de week af te sluiten om met vrienden te praten over school, werk en sociaal leven.

Tijdens de kerst was ik voor drie weken terug in het land en logeerde ik bij me ouders en broer om vakantie te vieren en om familie en vrienden weer te zien. Toen ik werd opgehaald van Schiphol door broerlief, wist ik dat ik weer thuis was in Nederland: DRUK! Het krioelde voor mijn ogen van auto’s en mensen die haast hadden en dat was ik totaal ontwend. Maar dit was snel gewend heb ik gemerkt want toen ik weer terug was in Kopenhagen, moest ik weer wennen aan Kopenhagen. Maar ik heb tijdens me vakantie het erg gezellig gehad door met vrienden en familie dingen te doen. Naast dit, moest ik helaas ook aan school werken maar dit ging makkelijker met familie om je heen en de Top 2000 op.

Sinds de zomer werkt ik bij Nordea, de grootste Scandinavische bank momenteel, en ik werk daar twee dagen per week. Ik ben verantwoordelijk voor statistieken te genereren van de zakelijke tak van internetbankieren, het oplossen van vragen van collega’s en nieuwe medewerkers begeleiden in hun eerste weken. Dit tot grote tevredenheid van mijn manager die dit liet blijken tijdens mijn beoordelingsgesprek :). Ik werk samen met vier andere studenten op de afdeling en twee daarvan zijn sinds januari begonnen. Vanwege mijn vakantie, heb ik ze pas na twee weken ontmoet en dit was erg wennen. Dit vanwege het feit dat mijn werkzaamheden tot dan toe werden uitgevoerd door de twee nieuwe en ik van rol ben veranderd door ze nu te begeleiden in hun werkzaamheden.

Zoals beloofd zal ik mijn volgende blog eerder plaatsen omdat ik leuke reacties kreeg op de vorige blog updates. Tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 24762

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: