5. De lente komt eraan! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu 5. De lente komt eraan! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

5. De lente komt eraan!

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

20 Maart 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hier weer een update vanuit Kopenhagen. De laatste weken druk bezig geweest met verschillende dingen voor school en ook voor de studentenbar. Daarnaast moet ook gesport worden dus had ik weinig tijd om een blog te schrijven.

Afgelopen weken heb ik voor twee vakken al meerdere groepsopdracht moeten maken en ingeleverd. Voor het IT vak, moest een opdracht worden gemaakt waarin een database ontwerp, aan de hand van een ERD diagram, moest worden gemaakt. Ook moesten we belangrijke aspecten van software specificatie in onze eigen woorden beschrijven. De opdracht ingeleverd en deze terug ontvangen, voorzien van feedback van de studentmentoren, die tot driemaal zeiden dat we het erg goed hadden gedaan. Voor het andere vak, het sociaal wetenschap vak, moesten we van controversieel onderwerp, het inenten van baby’s tegen de bof, mazelen en rodehond, onderzoeken. Als eerst moesten we brainstormen wat hier allemaal aan gerelateerd was en hoe dit aan elkaar verbonden was. Ook moesten we onderzoeken wat sociale media en kranten hier over hebben geschreven. Het resultaat hiervan moesten we analyseren met behulp van Gephi, een programma wat data analyseert en clustert op categorieën. Uiteindelijk geëxporteerd tot een afbeelding en dit beschreven. Tenslotte moesten we onze bevindingen beschrijven in een paper. Ben benieuwd wat dit oplevert.
Naast de vele verplichte schooldagen en het vele lezen is het ook belangrijk dat er ontspannen word. Dit doe ik veelal door het zwemmen bij de studentenclub maar sinds kort ben ik ook barman van de studentenbar in de universiteit. Dit betekend dat ik minimaal drie keer bardienst heb gedurende het semester maar dit kan altijd meer worden als dit nodig is. De bardienst is verdeeld in een openingsdienst en een sluitingsdienst en ik had mijn eerste sluitingsdienst 6 maart. Het voordeel is dat tijdens een dienst, gratis drank hebt. Het nadeel van een sluitingsdienst is echter dat er schoongemaakt moest worden… Het was een erg gezellige en geslaagde avond wat erg druk bezocht was en ik was rond vijven thuis. 13 maart had ik officieel geen dienst maar ben ik op het laatste moment ingevallen voor iemand die niet kon vanwege familie omstandigheden. Deze vrijdagbar was nog drukker bezocht en nadat alles klaar was, gingen we nog de stad in. Rond half acht pas in me bed. Naast de bardiensten, zijn er ook diverse werkgroepen voor het organiseren van activiteiten binnen de bar. Zo heb ik me aangemeld om te helpen met het organiseren van de verjaardag van de bar. Deze bestaat namelijk al 11 jaar en vorig jaar is hier niks aan gedaan, vandaar dit jaar. Dit beloofd een leuke avond te worden met het thema “Black and Gold”.

Net zoals in Nederland, begint de lente hier in Kopenhagen ook te komen. En wat dit allemaal niet kan doen met de stad! Afgelopen periode waren er een aantal erg mooie dagen, voor Deense begrippen. Zonnetje en graad of twaalf doen hier al wonderen en daar genieten de mensen zichtbaar van. Totaal andere sfeer dan er heerste in februari en dat was ook wel nodig na de aanslagen. De politie is steeds minder (zichtbaar) aanwezig en mensen zijn opgelucht. Dagelijks rij ik over een brug bij de meren en elke zonnige middag zitten mensen op de bankjes te genieten. Dit al dan niet met een alcoholische versnapering in de hand. Aan deze sfeer kan ik wel wennen!

Tot nu ben ik erg blij dat ik deze stap heb gezet en zoals te lezen is, vermaak ik me hier prima. Tijd vliegt voorbij en voor dat ik het weet is het al weer het einde van het semester. Komende periode zijn er diverse deadlines van vakken dus heb ik een volgeplande agenda. Gelukkig is het bijna Pasen en dit betekent een les lozen week. Dit betekent echter niet dat ik op mijn lauweren kan rusten maar genoeg schoolwerk te doen heb.

Tot de volgende ronde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 24778

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: