“Vakantie” - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu “Vakantie” - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

“Vakantie”

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

16 Juli 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Een blogupdate vanuit zomers Kopenhagen, volgens de Denen dan. De vakantie is dan echt begonnen en wat ben ik aan het doen?? Fulltime werken. Naast dit heb ik ook andere dingen beleefd dus veel plezier met het lezen :)

Mijn eerste werkdag bij Nordea geschieden op de 15de mei en ik mocht meteen bij een vergadering aanwezig zijn waar ik niks van begreep. Mooie binnenkomer dus. Na de vergadering geprobeerd om in te loggen maar dit ging niet vlekkeloos omdat er problemen waren met het aanmaken van mijn account. Kan gebeuren dacht ik toen nog. Veel mensen ontmoet en een typische eerste dag gehad dus veel handen geschud en mensen ontmoet. De kantine en koffie zijn goed gekeurd trouwens ;). Die dag liep ik mee met een collega, Arne, een aardige Deen wiens dochter ook in Nederland heeft gestudeerd. Hij werkt al lang bij Nordea werkt en veel weet. In de toekomst zal ik veel met hem te maken hebben omdat ik hem mede ga ondersteunen. De 17de had ik mee tweede werkdag en die dag heb ik veel aan de bel gehangen met de helpdesk om me account te laten activeren. Einde van de dag nog niet gelukt. Wel geluncht met twee andere studenten, Simon en Albulena, waar ik veel mee te maken zal krijgen. Nu de vakantie is begonnen en mijn examens allemaal zijn gelukt ben ik nu fulltime aan het werk bij de bank (37 uur) en dit bevalt erg goed. Ik ben tegen diverse dingen aangelopen en ik probeer dit nu te voorkomen voor nieuwe collega’s dus ik ben ondertussen berucht bij de helpdesk. Samen met Albulena ben ik druk bezig met de processen te verbeteren en tegelijktijdig pak ik diverse klusjes op, dit tot tevredenheid van me mede collega’s.

Voordat ik vakantie had en ging werken moest ik nog twee mondelingen voltooien. Mijn eerste mondeling, ging over mijn business plan, ging op zich wel goed en uiteindelijk een Deense 7 ervoor ontvangen, wat te vergelijken is met een Nederlandse 7,5. Een week later had ik mijn tweede mondeling en dit was een groepsmondeling over het Uber project. Hiervoor was ik, samen met me team, erg gespannen. De mondeling ging sneller dan verwacht maar ik had meer willen beantwoorden maar dit kon niet omdat er in een volgorde werd geantwoord en ik was als laatst, dus al het gras (haha) was al weggemaaid. Gelukkig had dit geen gevolgen omdat iedereen een Deense 7 had gekregen, waar we allemaal erg blij mee waren. Vakantie was dus begonnen omdat ik ook een Deense 7 had ontvangen voor het IT examen. Zelf had ik hier meer van gehoopt en ik had daarom om feedback gevraagd. De leraar vond dit geen probleem en gaf duidelijk aan waarom het niet hoger was. Achteraf, ja achteraf kijk je een koe in de …, bleek als ik één van de elf vragen wat specifieker beantwoord had ik een 10 had gehad, wat te vergelijken is met een Nederlandse 8,5-9. De afsluiting van school en de start van de vakantie gevierd met wat biertjes, samen met me huisgenoten.

De zomer is hier ook begonnen en je merkt dat direct aan de sfeer in de stad. Iedereen is uitgelaten en mensen bbq’en massaal in het park, wat ik samen met een groep van school ook heb gedaan nadat iedereen klaar was. Erg gezellig en een mooie afsluiting van het semester. Was ook erg laat geworden ik na de bbq naar de stad was gegaan met de groep en ik mensen van de studentenbar tegen het lijf liep. Erg leuke en gezellige avond/nacht gehad en vele versnaperingen genuttigd. Ook was de familie Schelvis rondom Kopenhagen op vakantie dus had ik met ze afgesproken in de stad om wat te eten. Dit was erg lekker en gezellig! Nog veel plezier in Zweden gewenst!

Ik heb verder niet echt veel te liegen, het gaat ze gangetje en had niet b
beter kunnen treffen! Tot misschien ergens in Nederland want begin augustus ben ik voor een week terug. Tot in Nederland of anders tot de volgende blog update :)

  • 16 Juli 2015 - 19:17

    Marijke :

    Leuk weer eens wat van je te lezen en fijn dat je studie goed verloopt en daarnaast ook je werk goed bevalt. Geniet lekker ven je zomer in Kopenhagen en vast wel tot Augustus!

  • 16 Juli 2015 - 20:23

    Gre.Otten:

    Hallo Casper
    Zo joh je hebt toch een druk leven maar ook wel weer heel leuk als ik het zo
    allemaal lees. Ik vind ook dat je mooie cijfers haald. Als je in Augustus naar
    Nederland komt dan zien we elkaar zeker. Groetjes buur vrouw Otten

  • 16 Juli 2015 - 20:54

    Gre.Otten:

    Halo Casper.
    Nog een keer proberen of hij hem nu wel verzend,wat heb je toch een
    Druk leven maar ook een hoop leuke dingen dat hoort er ook bij,
    Ik vind dat je mooie cijfers haalt het lijkt me best een zware op
    Leiding en dan je werk er nog bij. Als je in Augustus naar Nederland
    Komt dan zien we elkaar zeker, als we weer niet op vakantie zijn.
    buurman heeft de 4 daagse van Lochem gelopen en van Barchem
    met een tempratuur van 37 gr.Groetjes buurvrouw Otten.




  • 16 Juli 2015 - 21:58

    Casper Gras:

    Dat zal geheid wel gebeuren buurvrouw Otte en Marijke. Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 24781

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: