Week vijftien - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Week vijftien - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Week vijftien

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

07 December 2013 | Denemarken, Kopenhagen

In deze week stond op woensdag de deadline gepland van mijn ene laatste project hier en op vrijdag moesten we ons eindproduct presenteren aan een panel van het bedrijf waar het over ging, het onderhoudsbedrijf van de Deense NS, de DSB Vedligehold. Een drukke week dus.

Op maandag was de les in tweeën gedeeld. In het eerste deel van de les stond in het teken van hoe de supply chain duurzaam kan zijn en wat de trends zijn in deze tak van sport. In het tweede deel van de les ging het over hoe een Graphical User Interface (GUI) gebruiksvriendelijk kan worden gemaakt. Ook werd door de lerares feedback gegeven. Omdat wij met ons project geen focus op hebben gelegd, gingen we naar een aparte ruimte om door te werken aan ons product. Zo ben ik begonnen met al gemaakte onderdelen in het document te zetten. Na het harde werken, ging ik door naar de Deense les. Dit was de ene laatste officiële les, want over twee weken staat het examen al op het programma. In de avond nog een uurtje getraind en daarna door met het project gegaan. Omdat ik zo druk bezig was aan het project, was ik de tijd vergeten en ging ik pas twee uur naar bed. Je moet toch wat over hebben voor het project zeggen ze weleens. Doordat ik had doorgewerkt in de nacht, was ik dinsdag was ik wat later op school aanwezig. Ik kwam de klas binnen bij een les dat ging over ‘Nielsen Heuristics’, 10 regels die door Nielsen zijn bedacht waaraan een computerprogramma, applicatie of website moet aan voldoen om als gebruiksvriendelijk te worden ervaren. Na deze korte les, gingen we verder met het afronden van het project. Na vele toevoegingen en aanpassingen, ging ik rond 16 uur naar huis. Eerst gekookt en daarna even lekker gezwommen van 19 tot 20 om mijn hoofd leeg te maken. In de avond voetbal gekeken en nog de laatste aanpassingen gemaakt aan het document. Rond middernacht het project opgeleverd.

Woensdag stond een vrije dag op het programma, dus slaap ingehaald, gewassen en verder niet veel uitgevoerd. De dag erna kregen we al de feedback op ons ingeleverde document. Het was positieve feedback en we kregen het advies wat te presenteren de dag erna bij DSB. Dit advies was te focus op een deel van ons document wat ging over de bedrijfsprocessen die we hadden gemodelleerd en ons advies. Na het maken van de presentatie, gingen we de rollen verdelen voor de presentatie. Hier bleek uit dat twee van de vijf teamleden de dag erna niet beschikbaar waren, lekker handig dus. We moesten daarom het met ze drieën presenteren. In de middag onze presentatie geoefend voor de klas, om tips en feedback te ontvangen. Ook een mail gestuurd naar het hoofd van de opleidingen met de vraag of ik een team mag vormen met vier klasgenoten voor het examenproject. Dit verzoek was nodig omdat in de regelementen staat dat dit maar maximaal mag bestaan uit vier personen. In de loop van de dag kreeg ik antwoord op mijn verzoek dat deze gehonoreerd werd. Wel met de mededeling dat wij extra ons best moesten doen omdat wij met een grotere groep aan het project gingen werken. In de avond had ik kipsaté met rijst gemaakt en nog getraind.

Vrijdag stond in het teken van de presentatie bij het DSB kantoor in Taastrup. Na aangekomen te zijn, kreeg ik het bericht dat teamgenoot Anna ziek was geworden. Dit zorgde ervoor dat we uiteindelijk met twee overbleven, leek net dat liedje van tien kleine visjes die gingen zwemmen... Na de introductie en het voorstellen van het panel, dat bestond uit de vicepresident van DSB V, hoofd inkoop van DSB en medewerkers van het IT-bedrijf Implement, was het de beurt aan de teams om hun product te presenteren. Na geluisterd te hebben wat andere teams hadden gemaakt en hun suggesties, waren wij aan de beurt. De presentatie verliep goed en het commentaar was goed. De rest van de dag was ik vrij, dus heb ik lekker geluierd. In de avond lekker getraind en nog uit geweest met het zwemteam. Na wat biertjes en spelletjes UNO ging ik om twee uur naar bed.

Zaterdag lekker geluierd en in de avond wat mensen uitgenodigd om gezellig wat te kaarten en daarna uit geweest. Omdat iemand zijn fietssleutel verloren was, nam ik hem op mijn bagagedrager, wat verboden is in Denemarken. Tijdens de terugweg werden we daarom aangehouden door de politie, maar gelukkig kregen we maar een waarschuwing. Zondag lekker uitgeslapen en verder geluierd.

Een lekker weekend gehad dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 24797

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: