Week 16 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Week 16

Blijf op de hoogte en volg Casper

15 December 2013 | Denemarken, Kopenhagen

In mijn zestiende week van mijn verblijf begon het laatste project. Dit project werd op maandag uitgedeeld en uitgelegd. Het project gaat over het Deense bierbrouwer Carlsberg en de opdracht is om alle geleerde theorieën toe te passen van het afgelopen semester. En dit in maar drie weken tijd, dus dat gaat druk maar leuk worden.

Omdat het nu examenperiode is, staan er geen lessen op het programma. De teams krijgt de beschikking over een aantal lokalen om aan het project te werken en kunnen vragen stellen aan leraren als die op school aanwezig zijn. Na het ontvangen van twee jaarverslagen van Carlsberg, zijn we gaan lezen over Carlsberg. Rond twee uur de school verlaten om naar de Deense les te gaan. Dit was de laatste les voor het examen van de week daarop, dus veel geoefend. De rest van de week stond in het teken van het velen lezen en analyseren van het bedrijf en vergaderen over de probleemstelling en werken aan het project. Tijdens het project zullen wij ons eerst focussen op de gehele organisatie om vervolgens on te focussen op de Russische biermarkt. Dit omdat Carlsberg in deze markt veel tegenslagen te voorduren heeft gehad en wij graag willen onderzoeken hoe dit komt.

Na een drukke schoolweek, stond het weekend in het teken van twee ‘Julefrokosts’, een van mijn klas en de andere van de zwemvereniging. Julefrokost wordt vertaald als kerstlunch, maar van een lunch kan er niet meer gesproken worden als het pas om vier uur begint. Dit gold voor beide feesten, dus ging ik eerst naar die van me klas en om vervolgens halverwege naar die van de zwemvereniging te gaan. Omdat iedereen voedsel/drinken moest meenemen, bracht ik kerriesalade en remoulade mee. Na erg lekker gegeten te hebben en gelachen te hebben, ging ik rond half tien naar het feest van de zwemvereniging. Dit feest had Tour de France als thema en daarom waren er mensen gekleed als wielrenners maar ook als dokters en ploegleiders. Hierdoor waren er veel mensen met een andere naam, zoals Michael Rasmussen, Bradley Wiggins of Dokter Fuentes. Omdat ik pas rond tien uur aankwam, had ik diverse dingen gemist, zoals een loopfietsrace en de vele Deense snaps. Verder tijdens het feest nieuwe mensen ontmoet, veel gedanst en Deens kunnen oefenen en nieuwe zinnen geleerd die ik kan stellen tijdens mijn examen. Uiteindelijke lag ik rond drie uur in me bed.

Zondag was het bijkom dag en in de middag met andere klasgenoten Deens geleerd. Was me een drukke maar erg gezellige week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 24803

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: