Week twaalf - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Week twaalf - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Week twaalf

Blijf op de hoogte en volg Casper

16 November 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Tijdens mijn twaalfde week van mijn verblijf stonden diverse dingen op het programma. Zo stonden er diverse lessen over Supply Chain Management, computernetwerken en business software op het programma. Omdat ik vorige week twee dagen vrij had, moest ik deze week elke dag naar school. Ook werden de internationale en de Deense klas samengevoegd tot één klas en stond op zaterdag de clubkampioenschappen op het programma.

Omdat het de tweede week is van het project, stond er op maandag een theorieles op het programma over Supply Chain Management. Zo werd uitgelegd wat voor type supply chains er zijn en werd er tijd ingeruimd om te werken aan het project. In de avond een lekkere training gehad. Dinsdag en woensdag stonden er lessen ingepland die gingen over het computernetwerk. Ik had dit onderwerp al in mijn eerste jaar gehad, maar toch was het fijn om deze stof op te halen. Daarnaast heb ik geleerd hoe IP adressen uit te rekenen zijn met MASK en wat voor types IP adressen hebben. Dinsdagavond stond er een sprinttraining op het programma. Dit ter voorbereiding op de wedstrijd van zaterdag.
Woensdagavond begon ik me niet helemaal top te voelen en dit was merkbaar de volgende morgen. Normaal gaat me wekker op half 8, maar dit keer ben ik er gewoon doorheen geslapen. Uiteindelijk tien uur wakker geworden en thuis gebleven om beter te worden. Ook niet naar de zwemtraining geweest om vroeg naar bed te gaan. Vrijdag wel naar school geweest en de twee tweedejaars klassen waren samengevoegd als proef. In de les gehad over ERP systemen en hoe ze bedrijven helpen met het organiseren van hun supply chain. Aan de leraren laten weten dat ik al diverse dingen heb gedaan met SAP en hiervan waren ze onder de indruk. Over een week wordt er een les gewijd aan SAP en misschien moet ik daar wel dingen laten zien van wat ik heb gedaan met SAP, doormiddel van screenshots. Hier zit ook het grootste verschil tussen Business Economics and IT en mijn eigen opleiding, Information Technology Management. Het verschil zit in de focus van de opleiding. Hier is de nadruk meer op de economische kant van de IT en thuis is meer de nadruk op de technische en praktische kant van de IT met meer praktijk ervaring en het toepassen van de geleerde stof. Maar daarom ben ik hier ook gekomen, om meer van de economische kant te leren en dat gaat erg goed. In de avond lekker rustig getraind vanwege de wedstrijd van de dag later.

Op zaterdag stond de USG clubkampioenschappen op het programma. Deze begon met inzwemmen om twaalf uur tot één en de wedstrijd duurde van één tot vier uur. Ik had me opgegeven voor de 200 wisselslag, 100 vrijeslag en de 200 vrijeslag, een zwaar programma eigenlijk. Maar er was iemand die alle elf(!) afstanden ging zwemmen. Het zwemmen ging beter dan ik had verwacht, omdat ik de dagen ervoor erg vermoeid en ziekjes was. Mijn tijden op de 200 wisselslag en 100 vrijeslag waren dicht tegen mijn persoonlijke records en de 200 vrijeslag dook ik er drie seconden onder :). Na de afstanden stond er een afvalrace op het programma om te beslissen wie zich de sterkste mocht noemen op de 50 meter vlinderslag. Ook nog een estafette gezwommen en daarna rustig aan gedaan omdat in de avond er een diner en feest op het programma stond. Tijdens dit diner werden ook de clubkampioenen bekend gemaakt en wie de winnaar was van de estafettes. Het was erg gezellig en lag rond half drie in me bed. De zondag besteed aan huishoudelijke dingen en rustig aan doen met films/series kijken.

In alle hectiek, ben ik helemaal vergeten om foto’s te plaatsen van mijn school. Dan hebben jullie ook een idee waar ik nou op school zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 24798

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: