Week zeven en acht - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Week zeven en acht - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Week zeven en acht

Blijf op de hoogte en volg Casper

13 Oktober 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Alweer de zevende week van mijn verblijf in Denemarken. In deze week heb ik mijn eerste Deense les gehad, is mijn tweede project gestart en had ik een trainingsweekend met de zwemclub. Een erg leuk en drukke week had ik dus.

Maandag begon mijn tweede project. Dit project gaat ook over het bedrijf van het vorige project, maar nu moeten we het bedrijf voorzien van een marketing plan. We moeten dus het bedrijf, de concurrenten en omgeving analyseren en vervolgens een advies uitbrengen hoe ze zich moeten promoten in de markt. Het projectteam is hetzelfde gebleven op één dame na. Helaas wilde die in een andere groep deelnemen. Verder is team hetzelfde gebleven, dus ook de naam (Girls +1 power). Nadat we het team weer hadden gevormd, heb ik wel duidelijk gemaakt dat ik niet tevreden was over de prestatie van vorig project. Hierin bleek ik niet de enige te zijn en we hebben daarom besloten om anders te gaan werken. Ik heb vertrouwen dat dit goed gaat komen in dit project. Mijn schooldag was echter nog niet om, omdat ik na school mijn eerste Deense les had. De les bestond uit een introductie van de Deense taal en basis dingen zoals waar komt je vandaan, wat voor talen spreek je en wat je naam is. Mijn lange dag werd afgesloten met een lekkere zwemtraining.
Op dinsdag heb ik gehoord dat Nick en Martijn van 23 tot aan 27 oktober mij komen bezoeken, erg gezellig :). Verder heb ik met mijn project groep een probleem definitie opgesteld en heb ik gewerkt aan het andere project, de klas uitleggen hoe virtueel geheugen van een computer werkt. Dit stond voor donderdag op het programma. Woensdag stond in het teken van het voorbereiden en maken van de presentatie voor de dag erna. Verder heb ik gewassen en huishoudelijke dingen gedaan.
Zoals eerder vermeld, stond donderdag de presentatie van het computergeheugen op het programma. De presentatie ging goed en we kregen goede reactie van de lerares.
Vrijdag stond het les in het teken van het testen van software. Zelf heb ik een programmatje in Java gemaakt en dit heb ik laten testen door klasgenoten en door de leraar. De studenten hier hebben echter een andere programmeertaal, Ruby genaamd, geleerd. Verder nog een internetkaart voor me mobiel gehaald.

De vrijdagavond, zaterdag en zondag stond in het teken van het trainingskamp van de zwemclub. Net zoals bij ZV de Zaan stonden er diverse activiteiten op het programma. Het verschil is echter dat we niet naar een andere stad gingen maar thuis bleven in Kopenhagen. Vrijdag stond in het teken van afrodans en een training. De training bestond uit cross fit, een programma met zwemmen en spieroefeningen. Dit was erg zwaar en ik had de rest van het weekend er last van. Na de training stond een gezamenlijk diner op het programma en mensen moesten eten koken en meenemen. Zo moest ik ‘kartofel salat’ maken, voor het eerst van mijn leven. Na lekker te hebben gegeten, moest door iedereen taart geproefd worden. Gedurende het weekend was er namelijk een taartenbak wedstrijd, waar mensen taarten gebakken hadden en deze moesten geproefd worden om uiteindelijk een winnaar te kiezen op zondag. Zo was er een koffietaart, een appeltaart en een cheesecake gemaakt. De volgende ochtend stond gymnastiek op het programma en deden we simpele oefeningen zoals een koprol maken en springen op een kast. Vervolgens gingen we gezamenlijk eten en moest ik 7 liter melk meenemen. Na het eten, stond een training en een les schoonspringen op het programma. Na de les, gingen we met ze allen de sauna. In de avond was er nog een feest, wat erg gezellig was. Zondagochtend stond een zware training op het programma en dat kwam mede door de avond ervoor. Na de training, lekker geluncht en daarna stond Tai Chi op het programma. Dit is een sierlijke vechtsport wat heel rustig gaat. Door al het sporten, was ik blij om vroeg mijn bed op te zoeken.

Week acht:
Ik was maandagochtend nog best moe van het trainingsweekend en het was een drukke schooldag. Zo stond in de ochtend een les over marketing op het programma en in de middag had ik weer Deense les. De Deense les stond in het teken van het herhalen van de les ervoor en de letters en cijfers. Tussen de lessen door ook nog naar de telefoonzaak gegaan om te vragen waarom ik geen internet had op me mobiel. Ik zag dat ik verbonden was maar ik had geen toegang tot het internet. Na veel uitzoek werk, bleek dat er een fout was opgetreden bij de provider. Ze gingen het zo spoedig mogelijk oplossen en ik kreeg het de volgende dag te horen. In de avond, ondanks mijn vermoeidheid, wel naar de training gegaan, die erg lekker ging.
Na een beroerde nacht, ben ik wel naar school gegaan. Na veel gesnotter, dropjes voor me keel en een aspirine ging het in de loop van de dag wel beter. In de middag werd ik teruggebeld door de telefoonprovider en ze zeiden dat ze het internet probleem hadden opgelost en de kosten die ik had gemaakt, deels gecompenseerd werd. In de avond niet naar de training gegaan en vroeg naar me bed gegaan om uit te zieken. Mijn vrije dag stond ook in het teken van uitzieken. Ook nog met mijn huisgenoten het huis schoongemaakt en heb ik nog gewassen.
Op de donderdag stonden presentaties van andere groepen op het programma. De presentaties gingen over de invoer apparaten van een computer zoals een muis, toetsenbord of printen. Ook verder gewerkt aan het project. Ik was nog niet helemaal hersteld van mijn verkoudheid maar toch in de avond getraind. Dit keer stond een rustige training op het programma met veel benen, armen en techniek. De perfecte training dus als je een beetje moe/ziekjes bent.
Een onderdeel van het project is een gebruiksvriendelijkheidstest te doen om te kijken hoe gebruiksvriendelijk de site is van het bedrijf waar de case over gaat. Hoe dit te kunnen doen, stond centraal in de les van deze dag. Ook hadden we tijd gekregen om aan het project te kunnen werken. we aan het project veel kunnen doen. In de avond 4 kilometer gezwommen en daarna lekker gegeten bij een pizzeria. Ook Denemarken in de laatste minuut twee kostbare punten zien verliezen tegen Italië, om vervolgens wat te gaan drinken met zwemgenoten. Ik had mijn spel kaarten meegenomen en die kwamen goed van pas.
Zaterdag had ik een lekkere luierdag. In de avond weer een recept uit het studentenkookboek van Metten en Amber gemaakt en wat gedronken met mijn huisgenoot tijdens het kijken van twee films. Zondag druk bezig geweest met school en het project. Lekker weekend gehad dus.

Komende week staat in het teken van het project en volgend weekend staat een trip naar Noorwegen op het programma. Heb er zin in :)


  • 13 Oktober 2013 - 19:22

    Cisca:

    Wat gaaf om dit alles te lezen, wel druk zeg, maar volgend mij lukt dat jou wel. Groetjes uit een heeeeeeeel nat zaandam

  • 14 Oktober 2013 - 09:37

    Casper:

    Dankje Cisca :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 24804

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: