Zesde week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Zesde week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Zesde week

Blijf op de hoogte en volg Casper

02 Oktober 2013 | Denemarken, Kopenhagen

In deze week heb ik eindelijk mijn CPR nummer ontvangen. Dit is het magische nummer in Denemarken waarmee deuren worden geopend. Verder heb ik in deze week lekker getraind en ingeschreven voor de Deense taalcursus. Ook stond op vrijdag een eindpresentatie van het project op het programma. Een lekker druk weekje dus.

Op maandag had ik eerst les gehad over business strategieën. Na de les, ben ik naar een ander schoolgebouw gegaan om me in te schrijven voor de Deense taalcursus. Tijdens de inschrijving moest gegevens over mijzelf opgeven en ook het magische CPR nummer. Deze had ik nog niet ontvangen, dus moest ik het de eerst volgende les meenemen. Verder moest ik ook een motivatie schrijven waarom ik Deense les wil volgen. Na een kort interview met een lerares, moest ik kiezen tussen twee modules. Zo was er een makkelijke vorm, waar spreken centraal staat, of een wat gevorderde vorm waar ook geschreven gaat worden en wat meer op de grammatica wordt gelet. Ik vond de uitleg van de twee vormen niet echt duidelijk, dus ik weet eigenlijk niet welke module ik heb gekozen. Dus op hoop van zegen! In de avond lekker getraind.

Afgelopen vrijdag stond een inlevermoment op het programma voor het project. Na feedback te hebben ontvangen, kregen we dinsdag te horen dat we komende vrijdag ons project document moesten presenteren. Dit voor de gehele klas plus de directeur van het bedrijf. Spannend dus. Verder stond de les in het teken van kwaliteit en hoe dat te verbeteren.

De rest van de dag heb ik een email gestuurd naar de volksregister. Dit omdat ik het vreemd vond dat ik mijn verblijfsvergunning, die nodig is voor mijn CPR nummer, nog niet had ontvangen. Voordat ik hiernaar ging schrijven, had ik contact opgenomen met mijn internationale begeleidster. Deze verwees me vervolgens door naar het volksregisterkantoor. Ik dus een mailtje gestuurd en ik kreeg in de avond te horen dat ik hem persoonlijk moest ophalen. Mooi klusje voor de volgende dag. Verder in de avond lekker getraind en met een zwemgenoot gehad over het weekend naar Noorwegen. Zo heb ik besloten om mee te gaan. Echter was er een probleem: ik had niet de goede betaalpas om het vliegticket te betalen. De oplossing: aan de zwemgenoot gevraagd of hij het kon bestellen en dat ik hem terugbetaalde.

Mijn vrije woensdag stond in het teken van het project afronden en mijn verblijfsvergunning ophalen. Als eerst het eerste gedaan, omdat hier de deadline op 12 uur stond. Vervolgens naar het volksregisterkantoor gegaan om mijn verblijfsvergunning op te halen. Na lang wachten, kreeg ik hem dan uiteindelijk. Ik vroeg waarom het zo lang had geduurd. Het antwoord hierop was dat ze al drie weken daarvoor het hadden afgeleverd bij de post en die probeerde het sindsdien. De post hier is dus ook niet toppie. Vervolgens naar het internationale bureau gegaan om mijn magische CPR nummer aan te vragen. Nadat ik het nummer had ontvangen en toch al in de stad was, ben ik meteen naar een bank gegaan om een bankrekening te openen. Verder door de stad gelopen. Blijft toch een erg mooie stad dat Kopenhagen :).

De donderdag stond in het teken van de presentatie maken voor de oplevering van het project. Ik hoop dat het goed gaat. In de avond stond een zware zwemtraining op het programma.

Vrijdag stond presentatie op het programma voor de CEO. Ik vond de presentatie niet echt geweldig gaan omdat ik nerveus was en niet zeker was of wij het goede hadden gedaan met het project. Na alles was afgerond, dacht ik een cijfer te ontvangen. Die kreeg ik niet omdat ik dit pas aan het eind van mijn semester ontvang. Aan het eind krijg ik één cijfer, bestaande uit diverse onderdelen. Zo zijn de projecten een onderdeel, maar ook op een eindexamen, waar alle geleerde stof wordt behandeld, en een mondeling examen over de projecten en de lesstof. Dit gaat dus pittig worden aan het eind van het semester. In de avond gebakken piepers met sla klaar gemaakt en een lekkere training gehad.

Zaterdag was een lekker rustig dagje en ik ben in de avond met me huisgenoot, Mark, naar het centrum van Kopenhagen gegaan. Een goede afsluiter van een drukke week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 9273
Totaal aantal bezoekers 24800

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: