Tiende week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Tiende week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Tiende week

Blijf op de hoogte en volg Casper

30 Oktober 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Alweer mijn tiende week hier in Denemarken. En deze week was ik jarig, kwamen Martijn en Nick mij bezoeken en werd het project afgerond met een presentatie. Een erg gezellige maar drukke week voor de boeg.

Op de 21ste oktober, werd ik eenentwintig jaar. Ik denk dat ik mij nog nooit zo moe op mijn verjaardag heb gevoelt, want het weekend Noorwegen was erg slopend. De felicitaties hebben me echter door deze dag heen getrokken. Tak daarvoor nog! Ondanks mijn vermoeidheid moest er veel gedaan worden aan het project, want de deadline stond op woensdag. Toch nog de energie gevonden om rustig te zwemmen en daarna met de ouders geskypt. Toch wel raar om je verjaardag ergens anders te vieren. De dinsdag heb ik rustig aan gedaan. Wel veel gedaan aan school en niet naar de training gegaan. Bleek achteraf een verstandige keus omdat de andere bijna in slaap vielen in de sauna.

Woensdag begon de dag vroeg omdat ik naar de kapper ben gegaan. Daarna had ik met me team afgesproken om de ‘puntjes op de i‘ te zetten voor het project. Dit deden we bij de McDonalds, omdat dit centraal lag voor iedereen. Met goedkeuring van mijn team, nam ik rond half 12 de metro om Martijn en Nick van het vliegveld op te halen. Die kwamen mij bezoeken voor een aantal dagen. De rest van de dag heb ik ze Kopenhagen laten zien. Zo heb ik typisch Deense smørrebrod als lunch gegeten met M&N, de stad rondgelopen en hun hotel gevonden. In de stad gegeten en daarna heb ik ze mijn huis laten zien. Konden ze meteen de meegebrachte spullen meenemen, zoals noten en drop, droppen bij mij. Verder hebben ze mijn huisgenoot Mark ontmoet en hebben we
gepest met kaarten onder het genot van een paar drankjes.
De volgende dag stond de wekker gewoon weer om half acht om naar school te gaan. Er stond een presentatie over ‘File systems’ op het programma. Vervolgens de presentatie over ons marketing plan gemaakt met het team. Na school kwamen M&N naar mijn huis zodat ik ze de omgeving kon laten zien. Daarna heb ik voor ze gekookt en gingen we met ze drieën naar het zwembad. Nick bleef als toeschouwer aan de kant zitten terwijl Martijn ging meetrainen. Het was een pittige training met de focus op de keerpunten. Na de training bleven M&N nog gezellig na borrelen. Na een korte nacht, stond de presentatie van ons marketing plan op het programma. De presentatie ging goed en we kregen goede feedback over ons eindresultaat. In de avond had ik een klein verjaardagsfeest georganiseerd en dit was echt gezellig. Er was iemand van zwemmen en wat andere uitwisselingsstudenten gekomen. Na erg goed te hebben geslapen moest de troep worden opgeruimd, het minst leuke van het organiseren van een feestje. Ook was het alweer de laatste dag van M&N in Kopenhagen. Na een tour door Kopenhagen, gegeten bij het Hard Rock Cafe. Vervolgens naar het hotel gelopen om te helpen met inpakken en klaar te maken om uit te gaan in Kopenhagen. We kwamen toevallig andere Nederlanders tegen in een club en daar de hele avond/nacht mee gepraat/gedanst. Het is toch grappig om Nederlanders overal ter wereld te kunnen vinden, ook in Kopenhagen. Rond drie uur wintertijd naar het hotel gelopen om de laatste paar uren door te brengen met M&N. Die namen de bus naar het vliegveld om half 6 en ik nam om diezelfde tijd de bus naar huis. Na een kort nachtje rustig aan gedaan en vroeg naar bed gegaan.

Het was een top week die erg gezellig was maar ook erg vermoeiend :)

  • 30 Oktober 2013 - 13:34

    Fam. Kuijper:

    hoi Casper lees steeds je verslagen en moet zeggen je schrijft hartstikke leuk. Je maakt wel veel mee en wat me opvalt :wat heb jij een energie. Wat jij allemaal doet op een dag. Maar ja je bent pas 21 hahahaha. Nog veel succes en de groetjes uit Assendelft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 24789

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: