Elfde week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Elfde week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Elfde week

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

05 November 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Het verslag van de elfde week van mijn verblijf hier in Kopenhagen. Zo was hier, net zoals in Nederland, storm en de start van een nieuw project.

Maandag was net zoals in Nederland het weer hier erg winderig. Ik moest half tien verzamelen bij de werkplaatsingang van de Deense spoorwegen. Dit omdat het project over dit bedrijf gaat. Onderweg vloog mijn fietsketting eraf, begint een traditie te worden lijkt het wel... Ondanks de regen, wind en de ketting, die eraf vloog, wel op tijd bij de ingang aangekomen. Na de presentatie en rondleiding in de werkplaats, ging ik naar de Deense les. Deze duurde afhankelijk tot 18 uur, maar omdat het werd afgeraden om tussen 17 en 19 de weg op te gaan, mochten we om 16 uur al naar huis. Het ritje naar huis was een hele uitdaging. Dit omdat onderweg de vele rondvliegende takken en verkiezingsborden ontweken moesten worden met daarbij ook nog de wind. Gelukkig wel zonder kleerscheuren thuis gekomen. In de avond thuis gebleven omdat de training werd afgelast.
Dinsdag ging het op school over Supply Chain Management, waar het project grotendeels over gaat. In de avond een lekkere sprinttraining gehad bij het zwemmen. Woensdag en donderdag had ik vrij van school, dus een weekend in de week. Deze twee vrije dagen heb ik lekker rustig aan gedaan en huishoudelijke dingen gedaan, dus wassen, kamer opruimen en schoonmaken. Op vrijdag stond een verdere introductie van de Supply Chain Management op het programma. Ook was het vrijdag ‘J-day’. Dit is de dag dat een speciaal kerstbier wordt gelanceerd. Dit met veel poeha en veel gezelligheid in de stad. Voordat ik naar de stad ging, had ik eerst lekker getraind. Daarna het speciale biertje gescoord en wat blauwe kerstmutsen. Rond half twee lag ik in me bed.
In het weekend niet veel uitgevoerd, omdat ik de twee dagen vrij gebruikt voor huishoudelijke dingen. Wat huiswerk voor Deens gedaan en zaterdagavond Arsenal tegen Liverpool gezien met Thomas, een zwemgenoot, en een paar vrienden van hem. Daarna nog uit geweest en piramides van gekleurde bekertjes gemaakt. Zondag uitgeslapen en verder weinig uitgevoerd.

  • 06 November 2013 - 11:21

    De Kuijpertjes:

    wat een rot ketting op die fiets, rot weer en dan nog maken. Weer een leuk verslag en is het Deens erg moeilijk? En is dat bier lekker weer anders dan hier? Mark is vorige week naar de bierbrouwerij van Hertog Jan geweest met zijn vriendin en ze vonden het erg leuk. Hij kwam ook thuis met verschillende soorten maar ik heb er geen verstand van. Nou in afwachting van je verdere verslagen groetjes uit Assendelft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 24791

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: