Eerste schoolweek - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

01 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Zo, mijn tweede week zit er alweer op. Zo ben ik voor het eerst naar school geweest en dit begon meteen stroef. Maandag moest ik om negen uur op school zijn, dus ik ging op me fiets onderweg. Ik was de straat nog niet uit en me ketting ging eraf… Na veel gekloot, hem er uiteindelijke op weten te krijgen. Dit met als gevolg zwarte handen. Eindelijk aangekomen op school, begon ik in de verkeerde klas. Ik zat in het lokaal waar de eerstejaars hun introductie kregen. Ik had het gevoel dat ik niet goed zat, dus ik in de pauze naar de leraar gelopen. Na mijn situatie te hebben uitgelegd leidde hij mij naar de goede klas. Deze klas is tweedejaars en het is de internationale stroom. Daar meteen een groep voor het project toegewezen gekregen. Ik ben ingedeeld in een groep met vijf dames, dus dat gaat nog wat worden :p. Na kennis te hebben gemaakt, begon het project, dus ik moest direct aan de bak. Na de introductie van het project, is er een samenwerkingscontract opgesteld en de projectnaam is: ‘Girls +1 power’.

De dinsdag heb ik les gehad van negen tot twee over business strategie. Daarna stond een evenement op het programma waarin iedere eerstejaars werd gekoppeld aan een tweedejaars student. Dit om te netwerken en elkaar wat meer te leren kennen. Ook konden dan eerstejaars studenten vragen stellen aan de tweedejaars over boeken, lessen en leraren. Dit onder het genot van een drankje, of drie ;). Na een gezellig middag naar huis gegaan en wat gegeten. In de avond film gekeken. De dag daarop, woensdag, was ik vrij. Dit is standaard dus kan ik mooi huishoudelijke dingen doen zoals stofzuigen en boodschappen halen. Verder niet veel uitgevoerd.

Donderdag stond het vak Software Development op het programma. De titel is echter niet helemaal correct want uiteindelijk moeten we leren hoe een computer werkt. Na een introductie wat het vak inhield, heeft een docent Scrum uitgelegd. Dit wordt de methodiek van het project wat we moeten doen. De klas is ingedeeld in zes groepen en elke groep moet een onderwerp behandelen. Aan het eind moet elke groep hun onderwerp uitleggen aan de rest van de klas. Deze stof wordt uiteindelijk getoetst doormiddel van een examen. Na het ontmoeten van het projectteam hebben we een opdracht moeten uitvoeren. Hieraan gewerkt tot aan het eind van de schooldag, twee uur dus. Vrijdag stond Strategic Marketing op het programma. Erg interessant en de stof is toepasbaar in het Business strategie project. Nadat de les was afgelopen, werd er een vrijdagbar georganiseerd. Dit als sociaal evenement om klasgenoten en docenten meer te leren kennen. Na vele blikjes (fris)drank, potjes tafelvoetbal en hamburgers sloot de bar om acht uur. Na geholpen te hebben met schoonmaken, vroeg een groepje mij mee naar de Mac om daarna nog wat te drinken bij iemand thuis. Na vele kaartspelletjes en veel gepraat, lag ik om vier uur in me bed. Het was erg gezellig!

Het weekend begon met uitslapen :). Daarna gewassen en rustig aangedaan. In de avond een verjaardag van vrienden van mijn huisgenoot. Als eerst bij haar thuis wat bier gedronken om vervolgens naar het centrum te gaan. Daar naar de club Penthouse geweest. Na het betalen van entree, ongeveer 14 euro, kan je daar onbeperkt drinken halen. Na een leuke avond/nacht te hebben gehad lag ik rond vijf uur in me bed. Na lang te hebben geslapen heb ik de rest van de dag niks uitgevoerd. Beetje uitzendingen via Uitzendinggemist.nl te hebben gekeken, ging ik vroeg te bed. Slaap inhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 24793

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: