Vijfde week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu Vijfde week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Casper Gras - WaarBenJij.nu

Vijfde week

Door: Casper Gras

Blijf op de hoogte en volg Casper

25 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Zo, week vijf van mijn verblijf zit er alweer op. In deze week ben ik naar een introductie geweest dat ging over Deense taalcursussen en ben ik uit geweest met mensen van mijn studentenvereniging.
De introductie van de Deense cursus was maandagmiddag. Na een korte presentatie wat er geleerd kon worden, konden er vragen worden gesteld worden. Het blijkt dat ik uit twee cursussen kan kiezen, een snelle cursus met veel huiswerk of een wat langzamere cursus met de focus op basis dingen van de Deense taal, zoals het introduceren van jezelf en vragen waar een winkel is. In de avond heb ik lekker getraind in het mooie zwembad.

De dagen erna heb ik het druk gehad met de verschillende projecten van school. De deadline van een project is de 25ste en van de andere de 3de oktober. Toch tijd nog om te trainen en wat nieuws te proberen met koken. Pasta met tomaten, ham en champignons, erg lekker.

Op donderdag en vrijdag werd als experiment de twee 3de semester klassen, de internationale en de Deense klas, bij elkaar gezet. Dit met twee leraren, om gelijktijdig les te krijgen in twee onderwerpen. Ik vond dit een erg geslaagde proef omdat de leraren elkaar goed aanvulde en je nieuwe mensen ziet/hoort met hun ideeën over de onderwerpen.

Vrijdagavond lekker getraind. Er stond een sprinttraining op het programma. Na de training stond er een bijeenkomst van (nieuwe) leden op het programma om elkaar te ontmoeten en beter te leren kennen. Eerst bij een pizzeria een pizza opgegeten om vervolgens naar een café te gaan. Veel nieuwe mensen leren kennen en ook te horen gekregen dat er een mogelijkheid was om naar Noorwegen te gaan voor een wedstrijd met alleen maar studenten. Dit is in het weekend van 18 tot en met 20 oktober en alleen het vliegticket hoeft betaald te worden. Op zaterdag is de wedstrijd en in de avond een gezamenlijk avondeten/feest. Op zondag staat een toeristisch uitstapje op het programma. Verder erg gezellig gehad en een Deens dobbelspel geleerd.

In het weekend veel gedaan aan school en verder niet veel anders gedaan.

Komende week maar achter mijn CPR nummer aan gaan, die ik nog steeds niet heb ontvangen. Dit nummer heb ik namelijk nodig voor de Deense cursus en andere handige dingen zoals het kunnen openen van een bankrekening.

  • 25 September 2013 - 18:12

    Jessica:

    Het klinkt alsof je het fantastisch hebt! Je doet lekker veel. En wat vliegt de tijd he, alweer vijf weken..

    Jammer dat je niet bij ons Sinterklaasfeestje kunt zijn :( Dat is wel stom!

  • 25 September 2013 - 18:42

    Casper Gras:

    Ik heb inderdaad genoeg te doen en de tijd vliegt om :)

    En ik baal ook wel hoor :(. Ik kom wel terug met de kerstvakantie, dus kan eventueel wel bij je verjaardag zijn :)

  • 25 September 2013 - 22:42

    Jessica:

    Geniet er van, t is een geweldige ervaring!

    TOP! Je bent per direct uitgenodigd. Geen idee wanneer though..
    En dan krijg je ook een sinterklaascadeautje :3 Met kerst ja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Welkom op mijn profiel, Ik zal zo nu en dan een update doen waarin ik vertel over mijn avonturen hier in Denemarken. Ik woon hier omdat ik mijn master diploma aan de IT University of Copenhagen wil halen. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 24790

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 04 Februari 2017

Master in Kopenhagen

18 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Halfjaar studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: